نوشته شده توسط : تازه ها

پمپ سانتریفیوژ

پمپ هایی که در مسیر انتقال سیالات از نیروی گریز از مرکز استفاده می شوند ، پمپ سانتریفیوژ  نام دارند. بالای 90 درصد پمپ های انتقال مایعات از مدل گریز از مرکز می باشند و مابقی آن ها در مدل های دوار یا رفت و برگشتی تولید می شوند که به این مدل پمپ ها ، پمپ های جابجایی مثبت می گویند. پمپ های گریز از مرکز در بسیاری از موارد استفاده می شوند ، این موارد شامل: کشاورزی، معادن، تامین فشار آب در آبرسانی ساختمان ها، سیستم های روغن داغ، سیستم های گردش آب و سیرکولاسیون در تهویه مطبوع و موتورخانه،واحدهای فرآیندی، سیستم های تصفیه آب و فاضلاب می باشد.

پمپ سانتریفیوژ Centrifugal Pumps تماما در متریال های استیل ، پلیمر ، چدن ، و برنج طراحی و اجرا می شوند. در این مدل پمپ ها مایع ابتدا وارد چشمی پروانه شده و بعد با گردش پروانه بر روی پره ها حرکت می کند سپس وارد قسمت حلزونی شکل محفظه پمپ می شود. هنگام افزایش سطح مقطع در محفظه پمپ از سرعت مایع کم میشود سپس فشار رفته رفته افزایش می یابد. در این صورت مایع با فشار بالا از خروجی پمپ به سوی لوله کشی حرکت میکند.

مشخصات فنی پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

در پمپ های گریز از مرکز کانکشن های ورودی و خروجی می توانند از مدل سرشیلنگی ، رزوه ای و در سایزهای بیش از 2 اینچ از مدل فلنجی باشند. سایز ورودی و خروجی در پمپ سانتریفیوژ در سایزهای کوچک به شکل یکسان و در سایزهای بزرگ‌ کانکشن ورودی یک سایز از کانکشن خروجی بزرگ تر می باشد. در سایزهای بزرگ برای جلوگیری از افت فشار و عدم به وجود آمدن پدیده کاویتاسین توصیه می شود سایز لوله ها از کانکشن های پمپ یک سایز بزرگترباشد. در مدار لوله ورودی پمپ های گریز از مرکز توصیه می شود به اندازه 5 برابر قطر لوله ورودی از هرگونه تغییر مدار یا زانویی خودداری شود.

ممکن است پمپ های گریز از مرکز در مدل های تک پروانه یا چند پروانه، به صورت عمود نصب یا افق نصب، تک مکشه یا دو مکشه، نصب بصورت خشک یا مستغرق درون مایع طراحی و اجرا شوند. رابط بین الکتروموتور و پمپ، شفت می باشد و شفت پمپ معمولا از جنس استنلس استیل می باشد. در پمپ های گریز از مرکز آبندی شفت از طریق سیل مکانیکی انجام می گیرد. به طور معمول در پمپ های طبقاتی افقی از دو عدد سیل مکانیکی و دو عدد بلبرینگ استفاده میشود

در پمپ های گریز از مرکز موتور محرک می تواند از گونه هیدرولیکی ، الکتریکی ، بنزینی، پنوماتیکی، یا دیزل باشد. در بعضی از این پمپ ها پروانه ها مستقیما روی شفت الکتروموتور نصب می شوند که در این صورت به آنها پمپ سانتریفیوژ کوپل مستقیم می گویند. در موارد دیگر ممکن است شفت پمپ و الکتروموتور توسط کوپلینگ بهم متصل  شوند که در این صورت به آنها پمپ های سانتریفیوژ کوپل غیر مستقیم گفته می شود.

انواع پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

تفاوت پمپ سانتریفیوژ و پمپ های جابجایی مثبت

* پمپ های گریز از مرکز مکش بسیار خوبی دارند، درحالی که پمپ های جابجایی مثبت معمولا قابلیت مکش منفی را ندارند و در اصطلاح باید سیال سوار بر پمپ باشند. پمپ سانتریفیوژ میتواند مکش مایع را از عمق 8 متری دارا باشد.

*  از پمپ های گریز از مرکز به طور معمول در جهت جابجایی مایعات رقیق استفاده می شود در حالی که از پمپ های جابجایی مثبت برای مایعات بسیار غلیط مانند قیر، چسب و مواد خمیری نیز میتوان استفاده کرد.

* در غالب پمپ های جابجایی مثبت در زمان کارکرد پمپ، ابدا نمی توان مسیر خروجی را مسدود کرد و باید برای جلوگیری از آسیب به پمپ یا سیستم لوله کشی از شیر اطمینان استفاده کرد.در حالی که در پمپ های گریز از مرکز هنگامی که مدت زمان زیادی این اتفاق رخ دهد، الکتروموتور پمپ ممکن است دچار آسیب شود.

مکانیزم پمپ سانتریفیوژ یا پمپ های گریز از مرکز اغلب اوقات بصورت دوار می باشد درحالیکه پمپ های جابجایی مثبت اغلب اوقات بصورت رفت و برگشتی می باشند.

 



:: برچسب‌ها: پمپ سانتریفیوژ ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

الکتروموتور دریایی

الکتروموتور دریایی : همان طور که میدانیداین محصول به طور کلی  یک محصول نسبتاً قدیمی محسوب می شود که در صنایع مربوط به کشتی رانی مورد استفاده قرار می گیرد و از جملخ تجهیزات بسیار ضروری می باشد. با توجه به اینکه شرایط محیطی کار در دریا بسیار متفاوت می باشد و این محصول دقیقا برای کار در این شرایط طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است. از بزرگ ترین مشکلاتی که در این شرایط می توان متصور شد زدگی و خوردگی می باشد که این محصول در برابر این آسیب ها مقاوم است.

کاربرد الکتروموتور دریایی

این محصول برای پمپ های راهبری صنایع کشی سازی و نیز برای وینچ های کشتی رانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بسیار پر کاربرد برای استفاده در تجهیزات لازم تهویه کشتی ها و همینطور برای شناورهای سطحی ضرورت استفاده دارد. همچنین علاوه بر این موارد از الکتروموتور دریایی بر روی عرضه و یا زیر عرشه نیز استفاده می شود.

الکتروموتور دریایی چیست

به طور کلی تمامی انواع الکتروموتور ها دستگاه هایی الکترومکانیکی هستند که به کمک آنها می توانیم نیروی الکتریسیته را به صورت مورد نیاز و بر حسب الزامات به نیروی مکانیکی مبدل نماییم. حتما میدانید که این محصولات دقیقا بر عکس عملکرد ژنراتور ها عمل می کنند. در همه ی انواع الکتروموتورها و همچنین الکتروموتور دریایی اصل مغناتیس باعث تولید شرایط حرکت می شود. قاعده کلی موتور دریایی به این صورت است که وقتی یک ماده که حامل جریان الکتریکی است در مسیر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد و به این ترتیب یک نیرو بر روی آن اعمال می شود. الکتروموتور دریایی در سری های متنوع عرضه و به فروش می رسد.

انواع الکتروموتور دریایی

همان طور که بیان کردیم این محصول در سری های متنوع ارائه می شود. در جدول ذیل می توانید علاوه بر آشنایی با انواع مدل های این محصولات با کلیک بر روی هر مدل به طور خاص مشخصات و کاربرد و ویژگی های آنها را نیز مطالعه نمایید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

الکتروموتور ضد انفجار

قبل از بررسی الكتروموتور ضدانفجار به توضیح اجمالی محیط های انفجاری در فضاهای عملیاتی می پردازیم. در مورد طبقه بندی فضا های عملیاتی صنایع، از نقطه نظر آتش سوزی و انفجاری دو استاندارد در سطح جهانی مطرح می باشد كه عبارتند از:

 

استاندارد بین المللی (IEC )كه در اروپا و اكثر كشورهای جهان به كار می رود.

استاندارد ملی برق آمریکا (NEC)

در این استاندارد فضاهای صنعتی بر حسب نوع مواد آتشزا ابتدا به سه رده به نام Class با تعاریف زیر تقسیم بندی شده است:

Class 1: فضایی است كه در آن گازهای قابل اشتعال موجود باشد، مانند: تاسیسات نفتی.

Class 2: فضایی است كه در آن غبارهای قابل اشتعال از قبیل غبار ذغال سنگ، غبار منیزیم، آلومینیوم و غیره موجود باشد.

Class 3: فضایی است كه در آن فیبرهای قابل اشتعال مانند: پنبه، كنف، براده های چوب و غیره موجود باشد.

NEC هر یک از Class های فوق را برحسب احتمال آتش سوزی به دو بخش تقسیم می كند كه هر كدام را یک Division می نامند.تعاریف هر Division به اختصار به شرح زیر است:

 

Class 1 Division 1: شامل فضاهایی است كه در شرایط عادی بهره برداری از تجهیزات، گازها یا بخارات قابل اشتعال در فضا پراكنده شوند.

 

Class 1 Division 2: شامل فضاهایی است كه در شرایط عادی، عاری از گازها و بخارات آتشزا بوده ولی در حالت غیر عادی به دلیل از كارافتادگی و خرابی تجهیزات، گازها به فضای كار وارد می گردد و منطقه خطر ساز می شود و همچنین فضاهای مجاور Division1 را Division2 می گویند.

 

استاندارد اروپایی IEC

 

استاندارد IEC فقط شامل فضاهایی می شود كه در آنها گازها و بخارات قابل اشتعال وجود دارد و Class1 استاندارد NEC را شامل می شود و در صنایع شیمیایی و هیدروكربنی كاربرد دارد. در این استاندارد فضاها بر حسب میزان گازهای قابل اشتعال به سه Zone یا منطقه تقسیم بندی می شوند كه عبارتند از:

 

0 Zone: فضاهایی كه گاز و هوای قابل اشتعال در آن وجود دارد و برای مدت طولانی وجود خواهد داشت (بیش از 1000 ساعت در سال)، این فضا در استاندارد آمریكایی Division1 محسوب می شود. لازم به ذكر است كه معمولا در 0 Zone هیچ الكتروموتور ضدانفجار یا تجهیزات برقی نصب نمی گردد.

 

1 Zone: فضاهایی را كه در آن مخلوط گازو هوا به میزان قابل اشتعال در شرایط عادی بهره برداری به طور متناوب وجود ندارد( بین 10 تا 1000 ساعت در سال). این فضاها نیز در Division1 قرار می گیرند.

 

2 Zone: فضاهایی كه در شرایط عادی بهره برداری، مخلوط گاز و هوا به میزان قابل اشتعال وجود ندارد و یا درصورت وجود برای مدت كوتاهی تداوم خواهد داشت(بین 1 تا 10 ساعت در سال). این فضاها در Division2 قرار می گیرند.

 

روش کدبندی بر طبق استاندارد الکتروموتور ضد انفجار

 

آمریکایی 505 NEC در این روش ابتدا Class ، فضا(Zone )، سپس عامت ضدانفجار Ex ، بعد از آن نوع حفاظت سیستم، بعد تعیین گروه بندی دستگاه و درج زیرگروه گازی، سپس قید حداكثر درجه حرارت مجاز سیستم و در انتها ذكر شماره IP آورده می شود.

 

IP66 ExD IIC T6 Class I Zone1 نمونه ای از استاندارد آمریكایی می باشد.

 

روش کدبندی بر طبق استاندارد اروپایی IEC

 

ابتدا ذكر عامت ضدانفجار Ex ، نوشتن نوع حفاظت موتور، سپس درج گروه بندی گازی دستگاه( I,II ) و تقسیم بندی آن، قید حداكثر درجه حرارت مجاز سیستم و در انتها ذكر شماره IP آورده می شود.

 

IP55 Exd IIC T4 نمونه ای از استاندارد اروپایی می باشد.لازم به ذكر است، در هر دو روش، پس از نوشتن كد ها یا فبل از آن مشخصات كامل الكتروموتور از قبیل: قدرت، ولتاژ، آمپر، مدل، سازنده، سال ساخت و ... روی پاک قید می گردد.

 

به صورت كلی مطابق استاندارد IIM اروپا، كد الكتروموتور های ضدانفجار از 4 بخش زیر تشكیل می گردد:

 

عبارت ثابت EEx

 

یكی از حروف d,p,e,n كه بیانگر نوع حفاظت موتور است.

 

گروه كاس موتور IC , IIC

 

حداكثر درجه حرارت سطح موتور

 

عبارت EEx مشخص كننده الكتروموتور های قابل استفاده در مناطق خطرناک انفجاری می باشد و نشان دهنده ضدانفجار بودن الكتروموتور است.

 

حروف نشان دهنده نوع حفاظت موتور، بافاصله بعد از EEx نوشته می شود كه شرح آن در ذیل آمده است:

 

EExd.a: در این موتورهای ضدانفجار اگر جرقه یا احتراقی صورت گیرد، به هیچ وجه به خارج الكتروموتور انتشار نمی یابد و باعث احتراق در محیط نمی گردد. این موتورها دارای پوشش و پوسته ضخیمی بوده و وزن آنها بیشتر از مدل های ضدانفجار مشابه دیگر است. محدوده كاری این موتورها در Zone1 و محیط های انفجاری خطرناک می باشد.

 

EExde.b: نشان دهنده این است كه عاوه بر الكتروموتور، ترمینال آن نیز ضدانفجار است و از امنیت بالاتری برخوردار است.

 

EExp.c: در این الكتروموتورهای ضدانفجار، محیط داخلی الكتروموتور توسط هوا یا یک گاز بی اثر تحت فشار قرار گرفته و بدین وسیله اتمسفر داخل موتور از اتمسفر خارجی جدا شده و احتمال بروز انفجار در محیط بیرونی كاهش یافته و یا از آن جلوگیری می شود.این موتورها را می توان در حوزه كاری 1 مورد استفاده قرار داد.

 

EExn.d: به این موتورها ضدجرقه نیز می گویند و در ساخت آنها تمهیداتی لحاظ شده كه در هنگام كار در شرایط عادی و غیر عادی هیچگونه جرقه ای كه باعث احتراق اتمسفر انفجاری محیط گردد، نشود. درجه انفجاری EExn پایین تر از EExd بوده و در حوزه 2 محیط های انفجاری كاربرد دارد و در حوزه 1 استفاده نمی گردد.

 

EExe.e: مشابه موتورهای EExn بوده كه تمهیدات سختگیرانه تری جهت بهبود در شرایط كاری آنها انجام گرفته است و این موتورها نیز در حوزه كاربرد دارند ولی در شرایط خاص در حوزه 1 نیز استفاده می شوند.

 

به صورت كلی الكتروموتورهای ضدانفجار به لحاظ امنیت به ترتیب عبارتند از:

 

EEx de>EEx d>EEx p>EEx e>EEx n اگر دستگاه شامل تركیبی از انواع حفاظت باشد، بجای استفاده از یک حرف بعد از عبارت EEx از چند حرف استفاده می شود كه نشان دهنده حفاظت های مختلف الكتروموتور می باشد. جدول ذیل جهت سهولت در استفاده از انواع كاس حفاظتی الكتروموتورهای ضدانفجار در حوزه های كاربرد آورده شده است.

 

حوزه صفر: استفاده از هیچ نوع موتور الكتریكی مجاز نمی باشد.

 

حوزه یک: استفاده از موتورهای با حفاظت EExd و EExp و EExe مجاز می باشد.

 

حوزه دو: استفاده از موتورهای با حفاظت EExd و EExp و EExe و EExn مجاز می باشد.

 

گروه كاس موتور: الكتروموتورهای ضد انفجار بسته به قابلیت استفاده در مناطق خطرناک به دو گروه تقسیم بندی می شوند:

 

گروه I: موتورهایی كه در معادن و در محیط هایی كه غبار ذغال سنگ و دیگر غبارهای قابل اشتعال در آن موجود باشد استفاده می گردند.

 

گروه II: الكتروموتورهایی كه در مناطق هیدروكربنی و فضاهایی كه گازهای قابل اشتعال در آن وجود دارد قابل استفاده هستند. این گروه شامل 3 زیر مجموعه می باشند:

 

IIA: این گروه معمولاً شامل گازها و بخارات اتان، پروپان، بوتان، پنتان، هگزان، نوتان، دکان، استیک اسید، استون، متانول، تولولن، اتیل استات و ... می باشند.

 

IIB: مهمترین گازهای این گروه معمولاً اتلین، دی متیل اتر، اتیل اتر، دی اتیل اتر، اکسید اتیلن و ... می باشند.

 

IIC: از مهمترین بخارها و گازهای موجود در این گروه می توان به هیدروژن، دی سولفید کربن، استیلن و اتیل نیترات اشاره نمود.

 

و نوع IIC آن دارای بالاترین حفاظ ایمنی است. حداكثر دمای سطح الكتروموتورT6 -T1 : از آنجا كه تماس گازها و بخارهایی با قابلیت بالقوه انفجار با یک سطح داغ هم می تواند باعث انفجار آنها گردد، ضرورت دارد كه حداكثر دمای سطح داخلی و خارجی موتورهای ضدانفجار نیز تحت كنترل بوده و دقت شود كه با حفظ یک فاصله ایمنی از میزان دمای احتراق گازهای موجود در محیط بیشتر نگردد.

 

استاندارد توصیه می كند كه دمای الكتروموتور 20 % كمتر از دمای احتراق مخلوط گازی قابل انفجار در محیط نصب باشد. این درجه بندی را با حرف T نمایش داده و برحسب نوع استاندارد از T6-T1 تقسیم بندی می نمایند. جدول زیر درجه حرارت سطح الكتروموتور بر حسب استانداردهای مختلف و طبقه بندی T6-T1 را نشان می دهد. برای مثال در الكتروموتوری با درجه حرارتی T4 حداكثر درجه حرارت كلیه قسمتهای موتور از 135 درجه سانتیگراد تجاوز نمی كند. لازم به ذكر است كه كلاس حرارتی الكتروموتور و حداكثر دمای سطح، دو پارامتر كاما متفاوت بوده و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

 

به صورت كلی الكتروموتورهای ضدانفجار به لحاظ امنیت به ترتیب عبارتند از :

 

EEx de>EEx d>EEx p>EEx e>EEx n

 

اگر دستگاه شامل تركیبی از انواع حفاظت باشد، بجای استفاده از یک حرف بعد از عبارت EEx از چند حرف استفاده می شود كه نشان دهنده حفاظت های مختلف الكتروموتور می باشد. جدول ذیل جهت سهولت در استفاده از انواع كاس حفاظتی الكتروموتورهای ضدانفجار در حوزه های كاربرد آورده شده است.

 

نوع حوزه موتورهای قابل استفاده حوزه صفر استفاده از هیچ نوع موتور الكتریكی مجاز نمی باشد.

 

حوزه یک استفاده از موتورهای با حفاظت, EExd,EExp,EExe مجاز می باشد.

 

حوزه دو استفاده از موتورهای با حفاظت EExd,EExp,EExe, EExn, مجاز می باشد.

 

حداكثر دمای سطح الكتروموتور (T6 -T1): از آنجا كه تماس گازها و بخارهایی با قابلیت بالقوه انفجار با یک سطح داغ هم می تواند باعث انفجار آنها گردد، ضرورت دارد كه حداكثر دمای سطح داخلی و خارجی موتورهای ضدانفجار نیز تحت كنترل بوده و دقت شود كه با حفظ یک فاصله ایمنی از میزان دمای احتراق گازهای موجود در محیط بیشتر نگردد.

 

استاندارد توصیه می كند كه دمای الكتروموتور 20 % كمتر از دمای احتراق مخلوط گازی قابل انفجار در محیط نصب باشد. این درجه بندی را با حرف T نمایش داده و برحسب نوع استاندارد از T6-T1 تقسیم بندی می نمایند. جدول زیر درجه حرارت سطح الكتروموتور بر حسب استانداردهای مختلف و طبقه بندی T6-T1 را نشان می دهد.

 


:: برچسب‌ها: الکتروموتور ضد انفجار ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

الکتروموتور دالاندر

الکتروموتور دالاندر : در صنعت به موتور های دو سرعته و القایی موتور های دالاندر می گویند. در این موتور ها به طور معمولی سرعت های موتور ها با یکدیگر متفاوت است، آنچه بیشتر دیده می شود یکی از موتور ها دارای سرعتی دو برابر نسبت به موتور دیگر می باشد برای مثال می توانیم بگوییم اگر سرعت دور کند ۱۵۰۰ rpm باشد سرعت دور تند ۳۰۰۰ rpm است. در این موتورها از یک سیم پیچ برای دو سرعت استفاده می شود که نسبت سرعت ها ۱/۲ است. به طور مثال موتورهای سه فاز دالاندر در فرکانس ۵۰ هرتز، (۴ و ۲ قطب) با سرعت (۳۰۰۰ و ۱۵۰۰ دور)، (۸ و ۴ قطب) با سرعت (۱۵۰۰ و ۷۵۰ دور) و موتور (۱۲ و ۶ قطب) با سرعت (۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور) موجود است. الکتروموتور دالاندر دارای مشخصاتی می باشد که ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

مشخصات الکتروموتور دالاندر

یکی از راه های شناخت الکتروموتور دالاندر توجه به سرعت و همچنین تعداد قطب هایی است که روی پلاک نوشته شده است که باز هم نسبت فوق در آن صادق است فقط قطب ها با سرعت نسبت عکس دارند؛ یعنی تعداد قطب های کم مربوط به سرعت بالا و تعداد قطب های زیاد مربوط به سرعت کم است. همچنین در برخی موارد بر روی پلاک موتور حالت גג/∆ نشان داده شده که نشان می دهد این یک موتور دالاندر است. بنابراین موتورهای داﻻﻧﺪر ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎﻳﻲ اﻃﻼق ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺑﺘﻮان ﺑﺎ ﺗﻐﻴﻴﺮ در اﺗﺼﺎﻻت ﺳﻴﻢ ﭘﻴﭽﻲ آن از دو سرعت اﺳﺘﻔﺎده کرد ﻛﻪ دور ﺗﻨﺪ را اﺻﻄﻼﺣﺎً ﺳﺘﺎره دوﺑﻞ ﻣﻲﻧﺎﻣﻨﺪ و به دور ﻛﻨﺪ مثلث گفته می شود .

 

انواع الکتروموتور دالاندر

در جدول ذیل می توانید با تمامی برند های تامین کننده این محصول آشنا شوید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب هر یک از بند های ارائه شده برای تهیه الکتروموتور دالاندر می توانید با کارشناسان دنیا صنعت تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: الکتروموتور دالاندر ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای از تعداد بالای صفحات چین دار که اغلب از جنس فولاد ضد زنگ میباشند تشکیل شده است که صفحات درون آن بواسطه ی واشرهای پلیمری از هم تفکیک شده  و در یک قاب فولادی مستقر شده اند. بنا بر این قاب، صفحات و واشرها اجزای اصلی تشکیل دهنده مبدل های حرارتی از نوع صفحه ای می باشند.

 

مبدل حرارتی صفحه ای

صفحات توسط پیچ و مهره بین دو صفحه ی فولادی محکم شده اند . در اینگونه مبدل حرارتی ها ،امکان باز کردن صفحات برای بازبینی و تمیز نمودن آن ها وجود دارد. هر صفحه دارای یک گسکت(واشر) است که آب بندی صفحه و تأمین شبکه انتقال سیال در مجموعه صفحات بر عهده آن است.همچنین جهت اتصال صفحات مي توان از اتصالات ثابت مانند لحيم و جوش نیزاستفاده کرد. اگر اتصال پيچي باشد  بايد بين صفحات واشرهایی از جنس مرغوب و مناسب قرار داد تا از نشت نمودن سيال ممانعت نماید. در صورت بکار بردن اتصالات لحیمی و یا جوشی حجم مبدل حرارتی صفحه ای كاهش میابد ولی در ازای آن مقاومت در برابر خوردگي و فشار كاهش  پیدا میکند.

 

مبدل حرارتی صفحه ای

 

 

 

 

صفحات مبدل حرارتی صفحه ای، از لحاظ ضخامت نازک هستند و بر روي هر پلیت خطوط برجسته اي قرار دارد كه بر اثر متلاطم کردن جریان سیال نقش بسزایی در ميزان انتقال حرارت را  دارا میباشد.

 

این صفحات معمولا با فاصله نزدیک بهم حدود 3 تا 6 میلیمتر به یکدیگر متصل میباشند که کانال جریان را ایجاد میکنند و دو سيال تبادل كننده حرارت از حفره هایی كه در گوشه های صفحات واقع شده اند بصورت يك در ميان در فواصل صفحات از صفحه اي به صفحه ديگرانتقال می بابند.

 

این نوع از مبدل حرارتی صفحه ای جهت انتقال گرما بین مایع و گاز و یا جریان دو فازی ، مورد استفاده قرار میگیرند.

 

از عیوبی که میتوان در این مبدلها نام برد مي توان به نشتي و رسوب گذاري آنان اشاره كرد كه بطور كلي تحت دو عامل  نشتي در مبدل ها اتفاق می افتد، یکی نشـتي از خود مبدل به محيط اطراف و دیگری نشتي در درون مبدل.

 

 با عنایت به سمي و یا آتشگیر بودن مواد در صنایع مختلف ، نشت نمودن اين مواد به اطراف میتواند منتج به انفجار  و يا خطرات جاني و مالي و آلودگی محیط زیست گردد.

 

از روی دیگر نشت نمودن در درون مبدل نیز باعث کاهش راندمان مبدل مي شود.درکل میتوان گفت هر نوع اتصال داخلي بالقوه،میتواند يك جريان نشتي در مبدل بوجود آورد.

 

جهت جلوگيري نمودن از نشت کردن مبدل الزاما میبایست به قرار دادن گسگت ها در جای خود در هنگام نصب مبدل بسيار دقت نمود و بر اساس استانداردهای تعیین شده اقدام نمود تا این مورد را بتوان به حداقل رساند.

 

انواع مبدل حرارتی صفحه ای

انواع مبدل های حرارتی صفحه ای به شرح زیر می باشد که برای هر کدام در بخش های مجزا به شرح و جزییات دقیق آنان پرداخته شده است:

 

مبدل های حرارتی نوع صفحه ای واشردار  (Gasketed PHE)

مبدل های حرارتی نوع صفحه ای جوشی  (Compabloc Welded PHE)

مبدل های حرارتی نوع صفحه ای نیمه جوشی  (Semi Welded PHE)

مبدل های حرارتی نوع صفحه ای جوشی باوِکس (Bavex Hybrid Welded PHE)

مبدل های حرارتی نوع صفحه ای لحیم شده  (Brazed PHE)

مبدل حرارتی صفحه ای حلزونی  (Spiral PHE)

 

در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص این محصول در اختیار شما قرار خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت خرید و یا شرایط خرید و فروش این محصول می توانید با ورود به بخش تماس با ما اطلاعات تماس دنیا صنعت را به دست آورده و با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید. نکته ای ضروری و لازم به ذکر است و آن این مهم می باشد که مشاوره های کارشناسان و متخصصان دنیا صنعت در خصوص تامین تجهیزات صنعتی و همچنین دریایی برای شما به صورت پیوسته رایگان خواهد بود. می توانید در خصوص انواع برند های مورد استفاده و همچنین شرایط هر کدام از نظر قیمت و استاندارد ها اطلاعات لازم را به دست آورید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی Compabloc بر پایه کاربردهای مبدل های پوسته و لوله، مارپیچی و صفحه ای طراحی شده و همچنین مشکلات کاربرد واشر (gasket) را ندارد. نبودن گسکت، این امکان را به ما می دهد تا از سیالات با دماهای بالا و مواد شیمیایی آسیب زا در آن استفاده کنیم. همچنین طراحی پیچ و مهره ای این نوع مبدل حرارتی ها، امکان جداکردن سریع قاب و دسترسی به محفظه صفحات را برای تمیز کردن و تعمیرات می دهد.

 

در طراحی تک گذر این مبدل حرارتی صفحه ای جوشی، مجموعه صفحات فشرده به هم، به گونه ای به هم جوش خورده اند تا جریان متقاطع باشد. در طراحی های با چند گذر، در حالت کلی جریان نا همسوست. معمولا فاصله میان صفحات ۵mm می باشد. این نوع مبدل صفحه ای برای تحمل شرایط عملیات تا دمای ۳۰۰ درجه سانتی گراد و فشار ۳۲bar طراحی شده است. میزان سطح انتقال حرارت در این مبدل از ۱٫۵ تا ۳۰۰ متر مربع متغیر می باشد.

 

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی نیمه یا نیمه جوش (Semi Welded Plate H.E):

با جوش دادن صفحات به صورت دو به دو، صفحات دوقلو مبدل های نیم جوشی بوجود می آیند که در ساخت مبدل حرارتی صفحه ای جوشی نیمه یا نیمه جوش کاربرد دارند. این صفحات نیم جوش در قاب مبدل های حرارتی صفحه ای واشر دار قرار می گیرند. طراحی و ساخت این نوع مبدل ها برای کاربرد در سیالات با خوردگی بسیار بالا می باشد. این سیالات از میان صفحات جوش شده عبور می کنند، تنها واشری که در مبدل صفحه ای نیمه جوشی استفاده می شود، گسکت هایی با دو حلقه (حلقه نازل) بسته هستند که بین هر جفت صفحه دوقلو قرار می گیرد، این گسکت ها از الاستومترهای مقاوم و یا غیر الاستومترها می باشد. ورودی هایی که شامل سیالات غیر خورنده و غیر تهاجمی می شوند به وسیله ی واشرهای معمولی آب بندی می شوند.

 

مزیت جوش دادن دو صفحه این است که لزوم استفاده از مواد دیگر از بین رفته و خوردگی اندکی کاهش می یابد. همان طور که در شکل زیر مشاهده می کنید، سیال فرآیندی درون زوج صفحه و سیال سرویس بین فریم ها جریان دارد. این به دلیل آن است که سیال سرویس معمولا سیال کثیف است و لذا تمیز کردن مبدل می بایست زوج صفحات را از هم جدا شوند.

 

 

ساختار صفحات یک مبدل حرارتی صفحه ای جوشی نیمه یا نیمه جوشی . ۱-سیال سرویس ۲-سیال فرآیندی ۳-گسکت حلقوی ۴-گسکت ۵-محل جوش صفحات ۶-کانال سیال

 

مبدل صفحه ای نیمه جوشی قابلیت مقاومت تا فشار ۳۰bar در سمت صفحات را دارند و این مسئله باید مد نظر قرار گیرد که برای نگهداری مجموعه صفحات به قاب های ثابت و متحرک نیاز می باشد. تحمل فشار بالا کاربرد این گونه از مبدل ها را در سیستم های تبخیر و تهویه مطبوع افزایش می دهد.

 

 

 

مبدل حرارتی صفحه ای لحیم شده (Brazed Plate Heat Exchanger):

در ادامه برسی مبدل حرارتی صفحه ای جوشی و نیمه جوشی به مبدل صفحه ای لحیم شده می پردازیم. این نوع مبدل از مجموعه صفحات به هم فشرده شده که به هم دیگر لحیم شده اند، تشکیل شده است. لذا دیگر نیازی به واشر نیست و فریم ها هم می توانند حذف شوند. صفحات موجدار موجب چنان جریان متلاطمی می گردد که این جریان باعث کاهش رسوب گیری در این نوع مبدل می گردد.

 

مبدل صفحه ای لحیم شده از تعداد زیادی صفحات فولادی به هم فشرده که توسط مس به یکدیگر جوش داده شده اند، استفاده می شود. همچنین با توجه به نوع فرآیند ممکن است از نیکل یا فلزهای دیگر برای جوشکاری استفاده شود. علاوه بر جوش کردن نقاط پیرامون هر صفحه، نقاط اتصال جناقی درونی هم جوش داده می شوند. مبدل صفحه ای لحیم شده تا دمای ۲۲۵ درجه سانتی گراد و فشار ۳۰bar را تحمل می کند. البته نوع لحیم کاری شده با نیکل تا دمای ۴۰۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۶bar را تحمل می کند.

مبدل صفحه ای لحیم شده به منظور سردسازی در تبخیر کننده ها و کندانسورها استفاده می شود. همچنین برای گرم کردن آب فرآیندها، سیستم بازیابی حرارت و سیستم گرم کردن موضعی مناسب است. این مبدل ها برای Desuperheat و Subcooled کردن مواد هم مورد استفاده قرار می گیرند. از نوع لحیم نیکل برای خنک کردن آب بدون املاح و میعان حلال استفاده می شود پس از این مورد در خصوص مبدل حرارتی صفحه ای جوشی اطلاعاتی را باید در اختیار بگذاریم..

 

مبدل صفحه ای لحیم شده در مقایسه با مبدل پوسته و لوله، در عملکرد یکسان دارای وزن حدود ۲۰% تا ۳۰% مبدل پوسته و لوله می باشد.

 

مبدل حرارتی صفحه ای جوشی بَوِکس (The Bavex Hybrid Welded Plate Heat Exchanger):

این نوع مبدل حرارتی صفحه ای جوشی هنگامی استفاده می شود که با توجه به شرایط فرآیندی امکان به کار گیری مبدل نوع قاب و صفحه ممکن نبوده و با فشار بالا و محدوده گسترده دمایی مواجه هستیم. ویژگی منحصر به فرد این نوع مبدل، طراحی هندسه داخلی آن است. این مبدل از دو بخش لوله و صفحه تشکیل می شود که بخش لوله دارای چندین گذر و بخش صفحه تنها دارای یک گذر می باشد.

 

با توجه به نوع فلز به کار رفته در آن، این مبدل حرارتی صفحه ای تا دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. و در حالات برودتی تا دمای -۲۰۰ درجه سانتی گراد قابل سرد شدن است. فشار سمت صفحات نیز تا ۶۰۰bar قابل افزایش خواهد بود که البته به ضخامت و سطح صفحات بستگی دارد. گستره استفاده از این نوع مبدل شامل بازیابی حرارت گازهای سوخته، کاربردهای برودتی، انتقال حرارت بین گازهای خورنده و کاربردهای با آب دریا می باشد.

 

این نوع مبدل حرارتی صفحه ای حدود ۴۰% حجم مبدل پوسته و لوله را در شرایط عملیاتی مشابه دارد. همچنین ضریب انتقال حرارت در کاربردهای مایع-مایع حدود ۵۰۰۰ وات بر متر مربع بر کلوین می باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار

مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار از تعدادی صفحات نازک موج دار که معمولا از جنس استیل،نیکل و یا تیتانیوم میباشد متشکل شده اند که توسط گسکت های جانبی احاطه شده اند و دو سیال سرد و گرم را از یکدیگر تفکیک می کند. پلیتها و گسکت ها در یک مجموعه اسمبل شده و به وسیله پیچ های نگهدارنده در وسط قاب نگهداری می شوند .صفحات  به گونه ای طراحی و چیدمان  شده اند که دو سیالی که باید گرما بین آن دو تبادل گردد ، یکی در میان در فضای بین صفحات ، جریان می یابند.

 

دنیا صنعت

 

در شکل فوق شمای کلی یک پلیت مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار نمایش داده میشود که نوارمشکی رنگ گسکت و نوار های آبی رنگ، مسیر جریان سیال را نمایان میکند.

 

اجزای تشکیل دهنده مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار

قاب ثابت(صفحه ثابت)

قاب متحرک(صفحه فشار)

میله حمل کننده پلیت ها(تیر حمال)

میله راهنما(تیر راهنما)

پایه و ستون نگهدارنده

پلیت ها (دسته صفحات)

گسکت ها (واشرها)

پیچ های محکم کننده و واشر قفلی

پوشش صفحات

 

در مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار کلیه پلیت ها، از بالا از یک میله حامل قطور و مستحکم (تیر حمال)  آویزان شده اند وهم تراز با میله راهنما واقع در پایین قرار میگیرند. تمامی پلیت ها که در بین فریم ثابت و صفحه متحرک فشرده گردیده اند، به وسیله ی پیچ و مهره بصورت افقی به همدیگر متصل میشوند. بین قاب و اولین صفحه مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار که در مجاورت و تماس با فریم می باشد، گسکت هایی حول حفره های ورودی و خروجی بوده تا از نشت نمودن سیال بین پلیت اول و فریم ممانعت بعمل آورد

 

 

در مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار ، گسکت ها بعنوان سیل کننده کانال ها ، از مخلوط شدن و نشتی به خارج از صفحات مبدل ممانعت بعمل می آورد و جریان سیال ها را در صفحات هدایت میکند.در مبدلها معمولا جریان سیالها بر خلاف جهت همدیگر انتخاب میشود

 

ویژگی های  مبدل حرارتی صفحه ای گسکت دار

ایجاد سطح انتقال حرارتی تا حدودی فشرده و با وزن پایین

آسانی در تمیز کاری و استریلزه کردن آن (به دلیل آنکه براحتی می توان آن را کاملا از هم دیگر باز و دمونتاژ نمود)

دما و فشار محدود بعلت نوع طراحی ساخت و واشربندی (محدوده فشار جریان سیال و دمای مبدلهای صفحه ای گسکت دار به ترتیب پایین تر از 25 بار و دمای زیر 250 درجه سلسیوس میباشد)



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

پمپ های دریایی

تاریخچه پمپ های دریایی

پمپ های دریایی در سال 1960 در Osaka. ژاپن کارخانه پمپ NANIWA با تولید و فروش پمپ ها برای مصارف عمومی خانگی آغاز کار نمود. از زمان تاسیس اصل "مشتری اول" را حفظ کرده و در طول تاریخ خود با ادامه پاسخگویی به درخواست ها و مسائلی که کاربران با آنها روبرو هستند ، قابلیت های فناوری خود را بهبود بخشید.

 

 با وقایع کلیدی در هر عصری ، موانع مختلفی در مسیر بوجود آمده است. با این حال ، هر چالش را فرصتی برای بهبود توانایی های فناوری خود دانسته  و عبور از این موانع ما را به جایی رسانده است كه امروز هست. در نتیجه ، یک موقعیت پیشرو در چین ایجاد کرد ، که در سال 2011 از نظر حجم کشتی سازی از ژاپن پیشی گرفت. دفاتر خود را در شانگهای ، هامبورگ و اکنون در سنگاپور تأسیس کرده ، پمپ های دریایی با تعداد زیادی از شرکت ها بعنوان شریک تجاری در حال حاضر در سراسر جهان فعال هستند. کارخانه پمپ NANIWA همچنین حجم زیادی از پمپ های دریایی را برای مشتریان شرکت های بزرگ در ژاپن و خارج از کشور تأمین می کند.

 

در سالهای اخیر ، با دستیابی به سهم برتر بازار چین ، که بزرگترین سالانه ساخت کشتی جهان است ، به پیشرفت چشمگیری در جهت دستیابی به چشم انداز خود رسیده است . همچنین با راه اندازی پروژه عملیات زیست محیطی نانیوا ، پروژه ای متمرکز بر نوآوری در زمینه های حفظ محیط زیست و بهره وری انرژی ، تمرکز خود را به حوزه مقررات زیست محیطی دریایی که به سرعت در حال تغییر است ، معطوف کرده است. نتایج این امر منجر به فروش محصولات جدیدی شده است که در انواع کشتی ها نصب شده اند. پمپ NANIWA کیفیت و خدمات کلاس جهانی را در تلاش برای تبدیل شدن به تأمین کننده برتر پمپ های موتورخانه دریایی در جهان ارائه می دهد.

 

دنیا صنعت

در تنوع پمپ NANIWA این را میتوان گفت که ، بیش از 350،000 نوع پمپ را به سفارش مشتریان طی  بیش از 60 سال فعالیت کاری خود ساخته و ارائه نموده است و هر پمپ به درخواست کاربر پاسخ داده و نوآوری را منعکس کرده است.

در ژاپن دو کارخانه تولید وجود دارد که  سیستم ساخت پمپ NANIWA را  پشتیبانی می کنند.

کارخانهMihara (در اوزاکا) در سال 1960 ساخته شد. این طراحی ، طراحی اولیه پمپ ، تحقیق و توسعه محصول ، نیازهای خاص کاربر ، تأمین قطعات جایگزین و موارد دیگر را بر عهده دارد.

کارخانه) Fukui ساکای ) که در سال 1974 به بهره برداری رسید ، به عنوان کارخانه اصلی تولید پمپ های دریایی با اندازه متوسط ​​و بزرگ فعال بوده ، در حالی که تجهیزات خود را برای پاسخگویی به رشد بازار توسعه و ارتقا داده است.

شرکت پمپ NANIWA دنیای آینده را به حرکت در خواهد آورد.این شرکت برای اطمینان از اینکه می تواند پمپ های دریایی را نه تنها در ژاپن بلکه به مشتریان جهانی نیز تحویل دهد ، از استانداردهای کیفیت محصول در هر کشور پیروی می کند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

پمپ سانتریفیوژ

پمپ هایی که در مسیر انتقال سیالات از نیروی گریز از مرکز استفاده می شوند ، پمپ سانتریفیوژ  نام دارند. بالای 90 درصد پمپ های انتقال مایعات از مدل گریز از مرکز می باشند و مابقی آن ها در مدل های دوار یا رفت و برگشتی تولید می شوند که به این مدل پمپ ها ، پمپ های جابجایی مثبت می گویند. پمپ های گریز از مرکز در بسیاری از موارد استفاده می شوند ، این موارد شامل: کشاورزی، معادن، تامین فشار آب در آبرسانی ساختمان ها، سیستم های روغن داغ، سیستم های گردش آب و سیرکولاسیون در تهویه مطبوع و موتورخانه،واحدهای فرآیندی، سیستم های تصفیه آب و فاضلاب می باشد.

پمپ سانتریفیوژ Centrifugal Pumps تماما در متریال های استیل ، پلیمر ، چدن ، و برنج طراحی و اجرا می شوند. در این مدل پمپ ها مایع ابتدا وارد چشمی پروانه شده و بعد با گردش پروانه بر روی پره ها حرکت می کند سپس وارد قسمت حلزونی شکل محفظه پمپ می شود. هنگام افزایش سطح مقطع در محفظه پمپ از سرعت مایع کم میشود سپس فشار رفته رفته افزایش می یابد. در این صورت مایع با فشار بالا از خروجی پمپ به سوی لوله کشی حرکت میکند.

مشخصات فنی پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

در پمپ های گریز از مرکز کانکشن های ورودی و خروجی می توانند از مدل سرشیلنگی ، رزوه ای و در سایزهای بیش از 2 اینچ از مدل فلنجی باشند. سایز ورودی و خروجی در پمپ سانتریفیوژ در سایزهای کوچک به شکل یکسان و در سایزهای بزرگ‌ کانکشن ورودی یک سایز از کانکشن خروجی بزرگ تر می باشد. در سایزهای بزرگ برای جلوگیری از افت فشار و عدم به وجود آمدن پدیده کاویتاسین توصیه می شود سایز لوله ها از کانکشن های پمپ یک سایز بزرگترباشد. در مدار لوله ورودی پمپ های گریز از مرکز توصیه می شود به اندازه 5 برابر قطر لوله ورودی از هرگونه تغییر مدار یا زانویی خودداری شود.

ممکن است پمپ های گریز از مرکز در مدل های تک پروانه یا چند پروانه، به صورت عمود نصب یا افق نصب، تک مکشه یا دو مکشه، نصب بصورت خشک یا مستغرق درون مایع طراحی و اجرا شوند. رابط بین الکتروموتور و پمپ، شفت می باشد و شفت پمپ معمولا از جنس استنلس استیل می باشد. در پمپ های گریز از مرکز آبندی شفت از طریق سیل مکانیکی انجام می گیرد. به طور معمول در پمپ های طبقاتی افقی از دو عدد سیل مکانیکی و دو عدد بلبرینگ استفاده میشود

در پمپ های گریز از مرکز موتور محرک می تواند از گونه هیدرولیکی ، الکتریکی ، بنزینی، پنوماتیکی، یا دیزل باشد. در بعضی از این پمپ ها پروانه ها مستقیما روی شفت الکتروموتور نصب می شوند که در این صورت به آنها پمپ سانتریفیوژ کوپل مستقیم می گویند. در موارد دیگر ممکن است شفت پمپ و الکتروموتور توسط کوپلینگ بهم متصل  شوند که در این صورت به آنها پمپ های سانتریفیوژ کوپل غیر مستقیم گفته می شود.

انواع پمپ سانتریفیوژ (گریز از مرکز)

تفاوت پمپ سانتریفیوژ و پمپ های جابجایی مثبت

* پمپ های گریز از مرکز مکش بسیار خوبی دارند، درحالی که پمپ های جابجایی مثبت معمولا قابلیت مکش منفی را ندارند و در اصطلاح باید سیال سوار بر پمپ باشند. پمپ سانتریفیوژ میتواند مکش مایع را از عمق 8 متری دارا باشد.

*  از پمپ های گریز از مرکز به طور معمول در جهت جابجایی مایعات رقیق استفاده می شود در حالی که از پمپ های جابجایی مثبت برای مایعات بسیار غلیط مانند قیر، چسب و مواد خمیری نیز میتوان استفاده کرد.

* در غالب پمپ های جابجایی مثبت در زمان کارکرد پمپ، ابدا نمی توان مسیر خروجی را مسدود کرد و باید برای جلوگیری از آسیب به پمپ یا سیستم لوله کشی از شیر اطمینان استفاده کرد.در حالی که در پمپ های گریز از مرکز هنگامی که مدت زمان زیادی این اتفاق رخ دهد، الکتروموتور پمپ ممکن است دچار آسیب شود.

مکانیزم پمپ سانتریفیوژ یا پمپ های گریز از مرکز اغلب اوقات بصورت دوار می باشد درحالیکه پمپ های جابجایی مثبت اغلب اوقات بصورت رفت و برگشتی می باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

الکتروموتور دریایی

الکتروموتور دریایی : همان طور که میدانیداین محصول به طور کلی  یک محصول نسبتاً قدیمی محسوب می شود که در صنایع مربوط به کشتی رانی مورد استفاده قرار می گیرد و از جملخ تجهیزات بسیار ضروری می باشد. با توجه به اینکه شرایط محیطی کار در دریا بسیار متفاوت می باشد و این محصول دقیقا برای کار در این شرایط طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است. از بزرگ ترین مشکلاتی که در این شرایط می توان متصور شد زدگی و خوردگی می باشد که این محصول در برابر این آسیب ها مقاوم است.

کاربرد الکتروموتور دریایی

این محصول برای پمپ های راهبری صنایع کشی سازی و نیز برای وینچ های کشتی رانی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بسیار پر کاربرد برای استفاده در تجهیزات لازم تهویه کشتی ها و همینطور برای شناورهای سطحی ضرورت استفاده دارد. همچنین علاوه بر این موارد از الکتروموتور دریایی بر روی عرضه و یا زیر عرشه نیز استفاده می شود.

الکتروموتور دریایی چیست

به طور کلی تمامی انواع الکتروموتور ها دستگاه هایی الکترومکانیکی هستند که به کمک آنها می توانیم نیروی الکتریسیته را به صورت مورد نیاز و بر حسب الزامات به نیروی مکانیکی مبدل نماییم. حتما میدانید که این محصولات دقیقا بر عکس عملکرد ژنراتور ها عمل می کنند. در همه ی انواع الکتروموتورها و همچنین الکتروموتور دریایی اصل مغناتیس باعث تولید شرایط حرکت می شود. قاعده کلی موتور دریایی به این صورت است که وقتی یک ماده که حامل جریان الکتریکی است در مسیر یک میدان مغناطیسی قرار می گیرد و به این ترتیب یک نیرو بر روی آن اعمال می شود. الکتروموتور دریایی در سری های متنوع عرضه و به فروش می رسد.

انواع الکتروموتور دریایی

همان طور که بیان کردیم این محصول در سری های متنوع ارائه می شود. در جدول ذیل می توانید علاوه بر آشنایی با انواع مدل های این محصولات با کلیک بر روی هر مدل به طور خاص مشخصات و کاربرد و ویژگی های آنها را نیز مطالعه نمایید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردين 1400 | نظرات ()