نوشته شده توسط : تازه ها

تصفیه فاضلاب صنعتی

همواره تصفیه آب و فاضلاب فرایندی مهم و کاربردی است که سبب می شود آلودگی ها و میکروب های آب از بین رفته و آب زلال و پاکیزه برای مصارف خانگی، مصارف صنعتی، کشاورزی و ...  استفاده شود. روش و پکیج تصفیه فاضلاب برای هر نوع فاضلابی متفاوت است به عبارتی روش های تصفیه فاضلاب صنعتی با تصفیه فاضلاب بیمارستانی یا فاضلاب خانگی متفاوت است.

فاضلاب صنعتی

به طور کلی به فاضلابی که از صنایع و کارخانه ها تولید می گردد فاضلاب صنعتی گفته می شود که این فاضلاب بر اساس نوع محصول تولیدی دارای کیفیت و کمیت مختلفی است. در همه صنایع مانند صنایع غذایی، صنایع پوشاک، صنایع تولیدی مواد شیمیایی و … از آب به منظور تولید محصولات استفاده می شود که درصد زیادی از این آب تبدیل به فاضلاب شده و نیاز است که قبل از تخلیه به محیط زیست توسط پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی،تصفیه شود.

فاضلاب صنعتی در دسته فاضلاب های خطرناک دسته بندی می گردد، به طور مثال در صنایع فلزی، فرآیند تولید یا پوشش قطعات فلزی، فاضلاب حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین از قبیل مس، کادمیوم، نقره، جیوه، کرم و یا نیکل است که این عناصر از خطرناک ترین عوامل آلاینده محسوب شده و اثرات ژنتیکی و سرطانزائی آن ها به اثبات رسیده است و یا در صنایع لبنی مقدار زیادی چربی های محلول از بخش های مختلف واحد تولید وارد فاضلاب شده و لزوماً بایستی با روش های مخصوص جداسازی و حذف گردد.

انواع آلودگی در فاضلاب صنعتی

آلودگی ها و ناخالصی های که در فاضلاب صنعتی وجود دارند را می توان به دو دسته کلی آلاینده های آلی و آلاینده های غیر آلی یا معدنی تقسیم بندی کرد که هر کدام شامل مواد و پساب های خاصی هستند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

آلاینده های آلی

فنول ها، نونیل فنول، فنول های کلردار، رنگ های آزو، فتالیک استر، هیدروکربن های نفتی، حشره کش ها، آلاینده های آلی پایدار یا POPها، قندها، روغن ها و چربی ها، پروتئین ها، شوینده ها، اسیدهای آلی و ...

آلاینده های غیر آلی

فلزات سنگین غیر قابل تجزیه ای به شدت سمّی مثل آرسنیک، نیکل، کروم، سرب، جیوه، کادمیم، اسیدهای معدنی، سولفید هیدروژن، فسفات ها، نیتریتها، کاتیون ها، مواد قلیایی و غیره.

مواد شیمیایی: فاضلاب صنایع شیمیایی عمدتاً از صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی زغال سنگ، صنایع اسید و قلیایی، صنایع کود شیمیایی، صنایع پلاستیک، صنایع دارویی، صنایع رنگ، صنایع لاستیکی و سایر فاضلاب صنعتی حاصل می شود.

مواد چاپ و رنگرزی: صنعت چاپ و رنگرزی مقدار زیادی پساب تولید می کند و معمولاً برای هر تن چاپ و رنگرزی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن آب مصرف می کند. 90 درصد فاضلاب صنعتی به عنوان فاضلاب چاپی و رنگرزی تخلیه می شوند.

مواد مربوط به کاغذ: فاضلاب صنعت کاغذ عمدتاً از دو فرآیند تولید خمیر و تولید کاغذ در صنعت کاغذ حاصل می شود. فرآیند جداسازی الیاف از مواد اولیه گیاهی برای ساخت پالپ است که سپس سفید می شود. تهیه کاغذ، رقیق کردن، شکل دادن، فشار دادن و خشک کردن خمیر برای تهیه کاغذ است. هر فرآیند مقادیر زیادی فاضلاب صنعتی را تخلیه می کنند.

اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی

تصفیه فاضلاب صنعتی در طی سالیان اخیر پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته و از سیستم سنتی و ناکارآمد دفع مستقیم پساب به محیط و دفن آن ها وارد مرحله چشمگیر تصفیه پساب صنعتی در محل و سپس ترکیب آن با فاضلاب شهری برای تصفیه بیشتر به منظور دستیابی به راندمان ۹۹% رسیده است. این سرمایه گذاری های عظیم برای پیشرفت در این تکنولوژی ها قطعاً با اهدافی همراه بوده است که اهمیت تصفیه فاضلاب صنعتی را نمایان می کنند:

•تصفیه فاضلاب صنعتی با سیستم نوین، به شدت از تأثیر زیاد مواد شیمیایی و سمّی تولید شده بر روی محیط زیست می کاهد.

•هدر رفت آب به دلیل آلوده شدن با مواد بسیار خطرناک به شدت کاهش پیدا می کند یا حتی حذف خواهد شد و به خصوص برای شرایط کنونی که دنیا با بحران منابع آب زیرزمینی روبروست فوق العاده است

•مواد شیمیایی خطرناکی که به راحتی می توانند جانداران زیستگاه های مختلف را از بین ببرند وارد چرخه اکوسیستم نمی شوند

•تصفیه لجن تولید شده، متان به عنوان سوخت و کود برای صنایع کشاورزی تولید کند

•با کمک تکنولوژی های موجود هزینه های جانبی به شدت کاهش پیدا می کند

•از شیوع بیماری های جدید و خطرناک جلوگیری می کند

•بخشی از آب تصفیه شده را دوباره می توان وارد چرخه تولید و صنایع کرد.



:: برچسب‌ها: تصفیه فاضلاب صنعتی,پکیج تصفیه فاضلاب ,تصفیه فاضلاب بیمارستانی ,دیفیوزر هوادهی, دیفیوزر حباب ریز ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

دیفیوزر هوادهی

شرکت فراز تصفیه با 25 سال تجربه در صنعت آب و دیفیوزر دیسکی, دیفیوزر هوادهی, دیفیوزر حباب ریز, دیفیوزر لوله ای, پکیج تصفیه فاضلاب و اجرای پروژه های متعددی را با روش های مختلف تصفیه فاضلاب از قبیل IFAS, MBBR, RBC و ... در نقاط مختلف کشور اجرا نموده است .

 

•           دیفیوزر دیسکی در تصفیه آب و فاضلاب و استخرهای پرورش ماهی در دو نوع دیفیوزر حباب درشت و حباب ریز تولید می شوند.

•           دیفیوزر دیسکی

•           دیفیوزر دیسکی حباب درشت  به منظور اختلاط موثر در حوضچه های متعادل سازی کاربرد دارد . اگر چه به این طریق هوادهی هم در داخل مایع انجام می پذیرد ولی به منظور هوادهی موثرتر پیشنهاد می گردد در حوضچه های هوادهی و مخازن پرورش ماهی از انواع دیفیوزر های حباب ریز OXYaeroTM  ( دیفیوزر دیسکی  – دیفیوزر لوله ای ) استفاده گردد .

•           دیفیوزر دیسکی

•           به طور کلی به دیفیوزری با سایز حباب بین 3 تا 50 میلیمتر دیفیوزر هوادهی حباب درشت میگویند. از دیفیوزر حباب درشت بیشتر در مواردی که نیاز به تلاطم و اختلاط نیاز است مانند مخازن متعادلسازی و … استفاده می شود. همچنین از این دیفیوزرها می توان برای اختلاط و به هم زدن و جلوگیری از ته نشینی مواد و همگن سازی محلول استفاده کرد.

•           دیفیوزرهای های حباب درشت اغلب از جنس پلی پروپلین و پی وی سی به شكل های بشقابی ساده و سوپاپی و یا قارچی قابل عرضه می باشند.

•           مشاهده بیشتر این مطلب » تصفیه فاضلاب

•           دیفیوزر های حباب درشت ضریب انتقال کمتری نسبت به دیفیوزر های حباب ریز دارند.

•           در روش هاي هوادهي عمقي به منظور انتقال و تزريق مناسب هواي فشرده به آب يا فاضلاب استفاده از افشانك ها یا دیفیوزرهای هوادهی به دليل توليد حباب هاي بسيار ريز توصيه مي شود .

•           هر قدر حباب هاي هوا كوچكتر باشند، راندمان انتقال اكسيژن به آب به دلیل افزایش سطح تماس بيشتر خواهد بود. افشانك ها بسته به نوع كاربرد و اندازه روزنه ها در انواع حباب ريز و حباب درشت موجود مي باشند .

•           اما برای استفاده از سیالات با چسبدگی بالا دیفیوزر حباب درشت مناسب می باشد .

•           دیفیوزر دیسکی

•           در بسیاری از موارد بدلیل نیاز به اختلاط و تلاطم بیشتر به ویژه درحوضچه های متعادل سازی فاضلاب استفاده از دیفیوزر حباب درشت (coars bubble) ترجیح داده می شوند.

•           این دیفیوزرها قابلیت اختلاط شدیدتر جهت و تعلیق رسوبات و لجن های غلیظ را دارا می باشند.

•           این مدل از دیفیوزر هوادهی حباب درشت برای مخلوط کردن اکسیژن بسیار مناسب است و برای تصفیه فاضلاب با حجم بالای ذرات جامد نیز موثر عمل میکند.

•           دیفیوزرهای دیسکی در سایزهای مختلف تولید می شوند.

•           دیفیوزر دیسکی

•           هر دیفیوزر بسته به سایز تولیدی دارای ظرفیت هوادهی مشخصی می باشد.

•           این دیفیوزرها هوای تولیدی توسط بلوئر هوادهی را تزریق می کنند. دیفیوزرهای اکولوژیک(ecologix) دارای بالاتریت کیفیت ممبران بوده و همچنین بدلیل دارا بودن شیر یکطرفه امکان برگشت هوا به داخل خط لوله امکان ندارد.

•           دیفیوزر سایز ۱۲ اینچ اکولوژیک حباب ریز بوده و برای استخرهای هوادهی عمقی ضریب انتقال اکسیژن با لایی دارد.

•           همچنین دیفیوزر مدل حباب درشت اکولوژیک که snap cap نامیده می شود جهت مخازن متعادلساز و هاضم لجن کاربرد وسیعی دارد.

 

جدول مشخصات دیفیوزر های حباب درشت  OXYaeroTM :

pH        4 ~ 10

Membrane Diameter (mm)        270

Diffuser Body    PP / ABS

Connection Size 1 ” , ¾”

Operating Temperature of Membrane    40  °C

Area of Influence Zone  4 m2

Optimum Airflow ( Nm3/hr)       15

Maximum Airflow (Nm3/h)        30

Head Loss ( Cm Wc )      12

Bubble Size ( mm )        4 ~ 5



:: برچسب‌ها: تصفیه فاضلاب صنعتی,پکیج تصفیه فاضلاب ,تصفیه فاضلاب بیمارستانی ,دیفیوزر هوادهی, دیفیوزر حباب ریز ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب در واقع یک محفظه قابل حمل (پورتال) دفنی یا اکسپوز است که با کمک گرفتن از بلوئرها، دیفیوزرها، لوله کشی های انتقال فاضلاب، کلر زن، واحد های انعقاد، ته نشینی و زلال سازی سعی در تصفیه فاضلاب بمنظور استفاده مجدد از پساب می نماید و یک تصفیه خانه کامل با تمام واحدهای فرآیندی در ابعاد کوچک است.

 

میتوان به این صورت نیز تعریف کرد که پکیج تصفیه فاضلاب واحد پیش ساخته‌ای است که جهت تصفیه فاضلاب تولیدی اجتماعات کوچک و یا واحدهای صنعتی و بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد از آنجا که این سیستم‌ها دارای تمامی واحدها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه هستند، به آنها پکیج تصفیه فاضلاب گفته می‌شود.

 

واحدهایی که در یک تصفیه خانه کامل وجود دارد شامل مخزن هوادهی، مخزن ته نشینی، مخزن تماس کلر، مخزن ذخیره لجن و ... است که این واحدها در پکیج تصفیه فاضلاب نیز وجود دارد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب با استفاده از تکنولوژی های مدرن به منظور تصفیه فاضلاب های شهرک های مسکونی، بیمارستان ها، کارخانجات و … و استفاده مجدد به ویژه مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی برای تصفیه فاضلاب و پساب تولیدی حاصل از شستشو و نظافت در مجتمعات مسکونی و اداری و...میباشد.

 

جنس ساخت پکیج تصفیه فاضلاب از دو نوع فلزی و بتنی میباشد که نوع فلزی آن به دلیل هزینه کمتر در راه اندازی و راهبری و قابلیت جابجایی آن در صورت لزوم، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 

لزوم استفاده از سیستمهای تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب یکی از مهمترین پارامترهایی است که به جبران کمبود منابع آبی در کشورهای مختلف با توجه به بحران جهانی آب کمک می کند.

آب برگشتی از منابع تولید پساب فاضلاب که توسط پکیج تصفیه فاضلاب به چرخه مصرف باز می گردد را می توان مجددا در چرخه تولید مورد استفاده قرار داد.

این سیستم های تصفیه به انواع انسانی، بهداشتی و صنعتی تقسیم می شوند که نوع آن بستگی به نوع فاضلاب خروجی از منبع تولید آن را دارد.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب

اجزاء مشترک پکیج های فاضلاب اعم از پکیج فاضلاب انسانی، فاضلاب بهداشتی، فاضلاب صنعتی و … عبارتند از :

 

واحد آشغالگیری و دانه گیری تصفیه خانه فاضلاب

بخش متعادل سازی و تنظیم جریان ورودی به پکیج

ایستگاه پمپاژ یکنواخت فاضلاب

واحد کنترل pH

واحد بیولوژیکی (هوازی با غیر هوازی)

سیستم هوادهی از طریق بلوئرها و دیفیوزرها

مخزن ته نشینی توده های بیولوژیکی

واحد ذخیره و هاضم لجن

قسمت ضدعفونی از طریق نصب کلریناتور و یا ازن ژنراتور

واحدی بمنظور کنترل بخش های مختلف الکتریکی از طریق نصب تابلو کنترل

پکیج تصفیه فاضلاب و انواع آن

پکیج تصفیه فاضلاب به نوعی از سیستم های تصفیه فاضلاب اطلاق می گردد که تمامی واحدها و تجهیزات، مجتمع در یک پکیج به صورت پیش ساخته اجرا می گردد. این پکیج ها بر حسب متریال به سه دسته تقسیم می گردد:

 

    پکیج تصفیه فاضلاب فلزی با پوشش اپوکسی

    پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

    پکیج تصفیه فاضلاب کامپوزیتی

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

    دارا بودن قابلیت حمل و جابجایی

     قابل ارتقاء بودن در صورت تغییرات

    شکل ظاهری مناسب و حجم کم

    سهولت بهره برداری و نگهداری

    مصرف انرژی پایین تر نسبت به تصفیه خانه بتنی

    دارا بودن تمام واحدها و تجهیزات مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب

 

انواع فاضلاب

فاضلاب بهداشتی

به فاضلاب خروجی از منازل مسکونی، مراکز اداری و تجاری، بیمارستان ها و …فاضلاب بهداشتی یا انسانی می گویند.

 

 فاضلاب صنعتی

به فاضلاب حاصل فعالیت مراکز صنعتی، کارخانجات، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و … فاضلاب صنعتی تلقی می شود.

 

 

 

تقریبا در تمامی موارد بار آلی و آلایندگی فاضلاب صنعتی بسیار بالاتر از فاضلاب بهداشتی می باشد.

 

همچنین مکانیزم انتخاب نوع فرایند تصفیه فاضلاب به نوع فاضلاب ورودی به دستگاه وابسته است.

 

معمولا برای تصفیه فاضلاب بهداشتی از فرآیندهای بیولوژیکی هوازی استفاده می شود.

 

برای تصفیه فاضلاب صنعتی به دلیل بار آلی بالاتر ترکیبی از فرآیند هوای بیولوژیکی هوازی و بیهوازی، شیمیایی و فیزیکی استفاده می شود.

 

 پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی - انسانی

پرکاربرد ترین دستگاه در تصفیه پسابهای صنعتی ، بیمارستانی ، مجتمع های مسکونی ، اداری و ... می باشد .

پکیج های تصفیه فاضلاب اعم از انسانی و یا بهداشتی و یا حتی صنعتی سیستم هایی هسستند با جنس بدنه فلزی ، پلی اتیلنی و یا کامپوزیت که بواسطه تجهیزات خاصی مورد استفاده درون آنها و طراحی دقیق توانایی دارد فاضلاب جامد و مایع خارج شده از مجتمع های مسکونی ، واحدهای بهداشتی و ... را تصفیه نمایند و جهت استفاده مجدد در اختیار کارفرما قرار دهند.

با همکاری دقیق تجهیزات ته نشینی ، هوادهی و گندزدایی درون این پکیج ها ، کارفرما قادر خواهد بود آبی بدون رنگ و بدون بو از قسمت انتهایی دستگاه تحویل بگیرد .

  پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

از عوامل ایجاد کننده های تصفیه فاضلاب صنعتی و پساب آنها می توان از واحد های صنعتی و پساب ناشی از تولیدات کارخانجات صنعتی نام برد.

یکی از پر استفاده ترین روشهای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد.

یکی از عمده ترین مشکل های صنایع صنعتی استاندارد خروجی فاضلاب می باشد که با توجه به خروجی فاضلاب از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی در مقاسیه با سایر روش ها شرکت های سازنده را مجاب به تولید این نوع سیستم نمود و از سویی کارخانجاتی که با اینگونه آلایندها سرو کار دارند را مجاب به استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی نموده است.

فاضلاب های تولید شده در صنایع مختلف عمدتا به دو دسته جدا از هم تقسیم می شوند :

    فاضلابهای با خاصیت بیو شیمایی که تشکیل دهنده اجزای آنها اصولا مواد عالی تجزیه پذیر بوده که در صنایع غذایی,دامداری,.فاضلاب های بهداشتی,رستورانها,آشپزخانه ها می باشند.

    فاضلابهای شیمایی که اجزای تشکیل دهنده آنها عموما مواد شیمیایی تجزیه ناپذیر می باشند که عمدتا در صنایع پتروشیمی,پالایشگاه,نساجی,صنایع فولاد,سیمان, می باشند .



:: برچسب‌ها: تصفیه فاضلاب صنعتی,پکیج تصفیه فاضلاب ,تصفیه فاضلاب بیمارستانی ,دیفیوزر هوادهی, دیفیوزر حباب ریز ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

تسمه نقاله

نوار نقاله – تسمه نقاله ( کانوایر بلت ) : وسیله ای در جهت انتقال مواد با حجم انبوه از یک مکان به مکان دیگر ، به صورت ثابت و متحرک

قابلیت تعریف سرعت انتقال، حجم انتقال در ساعت، شیب انتقال ، وزن انتقال و ...

نوار نقاله لاستیکی ساده که برای حمل بسته ها مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین در نوع رولیکی - زاویه دار آن برای حمل مصالح بصورت آزاد کاربرد دارد

نوار نقاله لاستیکی آجدار که این نوع تسمه نقاله جهت حمل مواد و مصالحی که امکان لغزش روی تسمه دارند کاربرد دارند.

 

نوار نقاله های رولیکی که در این نوع نوار نقاله ها اجسام با حرکت روی رولیک ها به مقصد انتقال پیدا می کنند.

کانوایرهای حلزونی ( اسکرو - Screw) که در این نوع مواد و مصالح توسط مارپیچ که بوسیله نیروی الکتروموتور به گردش در می آید منتقل می شوند.

کانوایر های بالابر ( الواتور ) که این نوع کانوایرها توسط پاکت های موجود روی تسمه مصالح را به بالا منتقل می کنند. با توجه به سرعت انتقال، حجم انتقال در ساعت، شیب انتقال ، وزن انتقال، شرایط محیطی همچون گرما، گاز های شیمیایی و خورنده و ... از تسمه های EP لاستیکی با لایه های منجیت و یا تسمه های ST لاستیکی با تار و پود استیل مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین با توجه به شرایط می توان از تسمه های ضد حرارت، ضد اسید، ضد روغن و ... استفاده نمود.

نوع اتصال این تسمه ها به دو صورت سرد و گرم صورت می پذیرد، در روش های سرد با استفاده از روش های لایه برداری دو سر نوار با استفاده از چسب های مخصوص بر روی یکدیگر قرار گرفته و عملیات اتصال صورت می پذیرد یا از طریق ابزار اتصال به یکدیگر وصله می شوند که عمر کمتری داشته و جهت تسریع در عملیات مورد استفاده قرار می گیرد. اتصال گرم توسط دستگاه های آپارات ( اتوی گرم ) صورت می پذیرد که از طریق آن تسمه ها با استفاده از حرارت در یکدیگر ادغام شده و از عمر بسیار بالاتری بر خوردار خواهند بود.برای خرید تسمه نقاله و نوار نقاله و تسمه برزنتی و تسمه شیاری و نوار نقاله و تسمه تایمینگ و تسمه کش و اطلاعات بیشتر در رابطه باروش کار تسمه نقاله - با آتابلت تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: تسمه ,تسمه تایمینگ, تسمه نقاله ,تسمه تایم , تسمه شیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

تسمه تایم

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه, تسمه شیاری,تسمه پلی اورتان,  تسمه صنعتی, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه تایمینگ, تسمه نقاله و نوار نقاله در ایران جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید

تسمه تایم : این نوع تسمه ها به طور مجزا یکی از اجزای موتور می باشد که بایستی در زمان معینی (که به میزان کیلومتری که خودرو طی کرده است بستگی دارد) تعویض شود.(البته ذکر این نکته لازم است که بگوییم در گروه صنعتی آتابلت نوع غیر خودرویی این تسمه ها ارائه می شود اما باید بدانیم تاثیر این نوع تسمه در ماشین ها و ابزار آلات مکانیکی و صنعتی هم همین قدر مهم و ضروری است) بیشتر خودرو های حال حاضر که در موتور آنها تاج پیستون صاف می باشد و در صورت خرابی تسمه تایمینگ و از تایم افتادن موتور خودرو بلافاصله سوپاپها با سطح پیستون برخورد می نمایند و مشکلات بزرگتری به وجود می آید لذا بایستی سر موعد مشخص این تسمه ها تعویض شود.

 

برای تعویضاین تسمه ها بایستی از تسمه تایمینگ مرغوبی که در بازار باشد استفاده کرد,توصیه می گردد, چون استفاده از یک تسمه نامرغوب باعث جداشدن دندانه های تسمه تایمینگ می شود و موتور بلافاصله از تایم خارج خواهد شد و اتفاق بدتری رخ می دهد. به هر دلیلی با از کار افتادن بی موقع تسمه های تنظیم زمان صدمات وارده بسیار سنگین خواهد بود. گروه صنعتی آتابلت برای همه ی شما عزیزان آرزوی عدم تجربه این اتفاق را دارد.

 

کاربرد تسمه تسمه تایم

تسمه تایم که در قسمت داخلی و دارای دندانه های عرضی و عاجدار است، به وسیله پولی دندانه دار سر، میل لنگ به حرکت در آمده و تسمه تایم در واقع عامل گردش پولی دندانه دار میل بادامک در قسمت سر سیلندر موتور می شود. گردش میل بادامک نیز به نوبه خود باعث بالا و پایین رفتن سوپاپها در جایگاهشان در زمان معینی که نیاز است به محفظه احتراق موتور ،سوخت و هوا وارد شود و یا دود خارج گردد ، میشود. این زمان معین و مشخص را تایم موتور میگویند. در خودروهای قدیمی از چرخ دنده و یا زنجیری شبیه به زنجیر دوچرخه ولی بصورت چند قلو برای گرداندن میل بادامک که کار آن باز و بسته نمودن سوپاپها میباشد، استفاده میشد. چرخ دنده و زنجیر باعث افزایش صدا و وزن در موتور خودرو می گردید. خودروهای امروزی، برای افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت ،دارای موتور هایی با تراکم بالا می باشند و معمولا تاج پیستون در آن ها صاف است.

 

تعویض تسمه تایم

تسمه تایم یکی از اجزای اصلی خودرو می باشد از همین رو بایستی به موقع تعویض شود,در اکثر خودروهای امروزی تسمه های تنظیم کننده تایم بر طبق زمانبندی که در دفترچه خودرو مشخص شده است تعویض می شود, به عبارتی دیگر برای جلوگیری از صدمات جدی به خودرو بایستی تسمه های بر قرار کننده نظم و تنظیم کننده تایم به موقع تعویض شود,در صورتی که تسمه های معروف به تایم فرسوده شود و به دلیل استهلاک بالا و تنش های وارده به آن دچار پارگی شود آسیب جدی به موتورخودرو وارد می شود.دلایلی که باعث بروز آسیب تسمه های تنظیم کننده تایم می شود نیز به صورت زیر می باشد:

 

 

استفاده از دور بالای موتور در دفعات بسیار

عدم استفاده از دنده مناسب در سربالایی ها و یا سرعت گیر ها

محکم بستن بیش از حد تسمه

خرابی وسیله محکم کردن تسمه

وظیفه تسمه تایم در به حرکت در آوردن ادوات خودرو حائز اهمیت می باشد زیرا با چرخش میل لنگ، سوپاپها به حرکت در آمده و زمانبندی حرکت این سوپاپهای موتور بر عهده تسمه های بر قرار کننده و نظم دهنده تایم می باشد. در واقع تسمه تایمینگ سوپاپهای موتو احتراق داخلی را در هر دور یکبار دور میل لنگ باز و بسته می کند،با هر 180 درجه چرخش موتور، 90 درجه میل بادامک می چرخد و به نوبت باز و بسته شدن دریچه سوپاپها را کنترل می کندو میل لنگ را به میل بادامک ها اتصال می دهد. از دیگر کاربرد های تسمه تایم در برخی از موتور ها به حرکت در آوردن پمپ آب و پمپ روغن نیز می باشد.

 

برای اینکه کارکرد موتور در بهترین شرایط قرار بگیرد باید سیلندها در هر بار از مخلوط سوخت کاملا پ شود و احتراق سوخت در زمان دقیق انجام شود و دود حاصل از آن از سیلندرها به بهترین شکل خارج شود و در صورت پاره شدن انواع  تسمه های معروف به تایم و یا شل شدن تسمه های تنظیم کننده تایم اختلال در این چرخه منظم به وجود می آید و خسارات سنگینی به موتور و سیلندها وارد می شود.

 

ویژگی های تسمه تایم

تسمه های بر قرار کننده نظم و تنظیم کننده تایم نباید شل و یا سفت باشد زیرا سفت بودن تسمه تایم باعث تولید صدای زوزه در موتور می شود و کارایی را پایین می آورد. تسمه زمان بندی باید به صورت دقیق در جای خود قرار بگیرد زیرا در صورتی که تسمه زمان بندی یک یا چند دندانه جابجا شود به دلیل به هم ریختن زمان باز بودن سوپاپها در کار موتور ماشین اختلال ایجاد می شود. آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه, خرید تسمه, فروش تسمه و تسمه صنعتی در ایران می باشد.



:: برچسب‌ها: تسمه ,تسمه تایمینگ, تسمه نقاله ,تسمه تایم , تسمه شیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

 انواع تسمه

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, تسمه نقاله و نوار نقاله در ایران
جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید .


به طور کلی و در بیانی ساده برای همه ی افراد می توان انواع تسمه را به هفت قسمت کلی دسته بندی کرد.که البته تعداد زیر مجموعه های هر یک از این انواع می تواند بیشتر هم باشد که در ادامه به همه ی آن ها اشاره خواهیم کرد.همچنین شما می توانید با مراجعه به مقالات گذشته اطلاعات مناسبی هم در مورد تسمه و کاربرد آن به دست آورید.در ادامه شما را به یکی از مقالات حوزه تسمه راهنمایی میکنیم.
ما در این مطلب می خواهیم در مورد انواع  این قطعات و مزایای آنها اطلاعاتی مناسب و مفید در اختیار شما بگذاریم.مجموعه آتابلت به عنوان بزرگ ترین سازنده و تولید کننده انواع این قطعات کاربردی علاوه بر تولید و ارائه این محصولات در نظر دارد که اطلاعات علمی و مفیدی را در اختیار همراهان خود قرار دهد تا در انتخاب بهتر ،شما را یاری نماید.لذا توصیه می شود علاوه بر مطالعه انواع تسمه و مزایای آنها حتما به سایر مقالات هم مراجعه و از اطلاعات علمی و مفیدی که برای شما عزیزان ارئه شده نهایت بهره را ببرید.
فراموش نکنید که شناخت از محصولاتی که نیاز به تهیه آنها دارید موجب می شود مجموعه های سود جو که تنها به دنبال منافع اقتصادی خود هستند از بازار رقابت خارج شوند و شما بدون نیاز به آزمون و خطا و پرداخت هزینه های چند باره با آرامش و به راحتی به بهترین و با کیفیت ترین نوع محصول مورد نیاز خود برسید،پس با ما همراه باشید.
مشاهده این مطلب»»تسمه- آتابلت

انواع تسمه

همان طور که در ابتدای مطلب عنوان شد می توان انواع تسمه را به هفت دسته بندی ساده تقسیم کرد.لازم به ذکر است این دسته بندی به صورت ساده و برای مخاطبان آماده شده است تا کمک بیشتری برای شناسایی تسمه ها و مزایای آنها کند.در ادامه تسمه های مختلف را برای شما مطابق با دسته بندی کلی شرح خواهیم داد.

  1. تسمه های v شکل
  2. تسمه های دور متغیر صنعتی
  3. تسمه های دور متغیر کشاورزی
  4. تسمه های شیاری
  5. تسمه های شش گوش
  6. تسمه های تایمینگ ماشینی
  7. تسمه های تایمینگ صنعتی

از انواع تسمه مورد اول که تسمه های V شکل هستند به شش دسته مختلف تقسیم می شوند که در ادامه به هر یک از آنها اشاره می کنیم و پس از برسی تسمه ها به مزایای آنها نیز خواهیم پرداخت.انواع تسمه،مدل تسمه های V شکل:

  • تسمه های  V شکل ساده روکش دار
  • تسمه های V شکل دنده
  • تسمه های V شکل روکش دار اسپشیال
  • تسمه های V شکل اسپشیال دنده ای
  • تمسه های V شکل ساده چند خطی
  • تسمه های V شکل چند خطی دنده ای

همان طور که گفته شد با زیر مجموعه ها تعداد انواع تسمه کمی زیاد و شاید سردرگم کننده به نظر برسد اما اگر شما به سایر مقالات در مورد تسمه های ذکر شده که هر یک به صورت اختصاصی توضیح داده شده اند سر بزنید متوجه کاربرد های بی شمار تسمه ها می شوید.به منظور کمک به شما لینک یکی از مطالب مفید را برای شما میگذاریم تا اگر تا کنون فرصت به مطالعه آنها نکردید حتما سر بزنید تا مطلب انواع تسمه و مزایای آنها بتواند به شکلی موثر شما را یاری کند در تصمیم گیری هایتان.
لینک زیر به شما برای استفاده بهتر از مطلب انواع تسمه و مزایای آنها کمک بیشتری خواهد کرد،برای نمونه یکی از انواع تسمه های V شکل را قرار دادیم تا شناخت بیشتری نسبت به این حوزه داشته باشید.
مشاهده این مطلب»»تسمه های Vشکل دنده ای مزایای تسمه ها 
با توجه به آنکه انواع تسمه ها بسیار گسترده هستند ما سعی بر آن داشتیم که مزایای آنها را به صورت مجزا در مطالب اختصاصی مربوط به هر یک جداگانه در اختیار شما بگذاریم تا این مطلب انواع تسمه و مزایای آنها از حوصله خارج نشود و در توضیح اختصاصی هر یک از این دسته بندی ها با مزایای آنها رو به رو شوید و اطلاعات مفیدی به دست آوردید همچنین برای دسترسی راحت شما در ادامه لینک یکی از مقالات مرتبط را در اختیار شما می گذاریم تا به راحتی بتوایند اطلاعات لازم را به دست آورید.برای مثال در مورد تسمه های دور متغیر که یکی از دسته بندی انواع تسمه می باشد مقاله ای را در اختیارتان میگذاریم تا از مزایای آنها هم بهره ببرید.
مشاهده این مطلب»»تسمه های دور متغیر

انواع تسمه و مزایای آنها

ما سعی بر آن داشتیم به شکلی مناسب در مطلب انواع تسمه و مزایای آنها تطلاعات مفیدی در مورد انواع تسمه در اختیارتان بگذاریم و در مورد مزایای آنها نیز بر آن بودیم تا شما را به مطلب هایی لینک دهیم که بتوانید به صورت تخصصی از انواع تسمه و مزایای آنها بهره ببرید و همچنین امید واریم با ارائه این مطالب اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.مجموعه صنعتی آتابلت همواره برای پاسخ به سوالات شما آماده ست و بسیار خرسند خواهد شد نظرات خود را در مورد انواع تسمه و مزایای آنها برای ما ارسال کنید.
ما پذیرای نظرات شما هستیم و همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر چه در مورد انواع تسمه و مزایای آنها و چه در مورد خرید و فروش تسمه می توانید با شماره های ارائه شده تماس بگیرید.کارشناسان ما پاسخ گوی شما هستند همچنین با ارسال لینک مطلب انواع تسمه و مزایای آنها کارشناسان ما در این حوزه شما را راهنمایی خواهند کرد.

 



:: برچسب‌ها: تسمه ,تسمه تایمینگ, تسمه نقاله ,تسمه تایم , تسمه شیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

تسمه تایمینگ

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه, تسمه شیاری,تسمه پلی اورتان,  تسمه صنعتی, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, تسمه نقاله و نوار نقاله در ایران جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید .

تسمه تایمینگ : یا به اصلاحی دیگر زنجیر موتور قسمتی از موتور احتراق داخلی ماشین ها و ابزار آلات مکانیکی می باشد. در بعضی از موتورهای ماشین ها و ابزار آلات مکانیکی و صنعتی برای این کار بجای تسمه های معروف به تایمینگ از چرخ دنده و زنجیر استفاده میشود این  تسمه ها بر حسب نوع پولی و قدرت موتور دارای پروفیل های دندانه ای مختلفی می باشند .

قابلیت های تسمه تایمینگ

می توانیم قابلیت های این دسته بندی ها را به سه شکل مشخص تعریف کنیم. در جدول زیر می توانید مشخصات لازم را به دست آورید.

- تنظیم زمان حرکت بخش های مختلف دستگاه های مکانیکی و صنعتی

- انتقال نیرو

- هزینه نگهداری کمتری را نسبت به دیگرسیستم ها دارد.

مزایای تسمه تایمینگ

برای بررسی مزایای این تسمه می توانیم ده مورد را به عنوان اساسی ترین مزایای این تسمه معرفی کنیم. شما در جدول زیر می توانید این ده مزایای معرفی شده را مطالعه کنید.

1-    ایمن بودن دیگر قطعات در برابر حرارت زیاد.

2-   عدم نیاز به روانکار.

3-   تماس کامل با پولی تایم و افزایش راندمان.

4-   به دلیل تماس کامل بدون لغزش می باشد.

5-   قابلیت ایجاد زمان بندی مشخص و دارای انعطاف مطلوب.

6-   کارکرد سرعت های کم و زیاد.

7-   اشغال فضای کمی از تجهیز.

8-   قیمت پائین و مقرون به صرفه نسبت به بقیه روش های انتقال.

9-   قطر گام از قطر پولی در تسمه تایم بیشتر بوده و می توان از دندانه ها و پولی ها چشم پوشی نمود.

10- نیروی کشش اولیه کم برای تسمه های تایم.

انواع مدار تسمه تایمینگ صنعتی

1- تسمه تایمینگ مدار باز

2- تسمه های تایم مدار بسته

هم اکنون با گروه صنعتی آتابلت تماس گرفته و در خصوص شرایط خرید انواع تسمه های ارائه شده توسط این شرکت اطلاعات لازم را به دست آورید. شما همچنین می توانید از کاتالوگ محصولات ما دیدن کنید. گروه صنعتی آتابلت ارائه دهنده انواع تسمه های غیر خودرویی در ایران. تنها با یک تماس می توانید سفارشات خود را در اختیار کارشناسان فروش ما در میان بگذارید. ما به شما بازدید از تمامی قسمت های سایت و بررسی تمامی مطالب خود را در خصوص این نوع تسمه توصیه می کنیم.

 



:: برچسب‌ها: تسمه ,تسمه تایمینگ, تسمه نقاله ,تسمه تایم , تسمه شیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله

برای آنکه بتوانیم دو نوع محصول را با یکدیگر قیاس کنیم ابتدا نیاز داریم که شناخت دقیقی ار هر دو محصول داشته باشیم،بعد از آنکه هر دو محصول را شناختیم می توانیم به تفاوت های آنها پی ببریم.در این مطلب هدف بررسی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله می باشد لذا در ابتدا آنچه ضروری است بررسی کاربرد ها و ویژگی های منححصر به تسمه شیاری و نوار نقاله می باشد.علی رقم آنکه هر دو محصول پیشتر در قالب مطالب مجزا برای شما از نظر ویژگی و کاربرد شرح داده شده اند و ما در ادامه شما را به هر دو مطلب راهنماییی خواهیم کرد،اما به طور مختصر در ادامه همین مطلب در مورد تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله کاربرد های هر یک را شرح می دهیم تا بتوانیم نتیجه گیری بهتری داشته باشیم.همچنین پیش از آنکه بخواهیم در مورد هر یک از این انواع تسمه صحبت کنیم شما را به مطلب مربوط به انواع تسمه نقاله و مزایای آنها راهنمایی می کنیم.

تسمه نقاله

همان طور که در عنوان این مطلب ذکر شده است ما به دنبال شناخت تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله هستیم و ابتدا ضروری ست که در مورد هر دو نوع از انواع تسمه و مزایای آنها اطلاعاتی داشته باشیم.در این قسمت به صورت مختصر تنها به کاربرد های نوار نقاله خواهیم پرداخت و در انتها برای علاقه مندان سعی لینک کامل مقاله را درج میکنیم.
کاربرد های نوار نقاله جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله:

  • نوار نقاله که یکی از انواع تسمه می باشد با استفاده از دو قرقره موتوری کار می کند.
  • همان طور که در مقاله کامل مربوط به نوار نقاله گفته شد،بر روی آن یک سطح طولانی از مواد لاستیکی ضخیم و بادوام حلقه می شوند به طور دقیق می توان گفت سیستم های نوار نقاله به عبارتی تسمه، بااستفاده از دو عدد درام یا توپی کار می کنند که بطور مداوم بر روی ماده ای که روی آنها چرخ می شود، حلقه می زند.
  • این کار با رویه نا محدود از قلاب، چرخ دنده ها، موتور و گیربکس و تسمه لاستیکی پهن انجام می شود.
  • سپس تسمه توسط یک سری غلطک ها در امتداد مسیر پشتیبانی می شود. غلطک ها در مرکز دستگاه از حمل در یک محفظه جلوگیری می کنند.

همچنین به طور مختصر به موارد استفاده تسمه نقاله هم خواهیم پرداخت تا کمک بیشتری به جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله کند.

  • فرآوری مواد غذایی
  •     مدیریت و واحد بسته بندی
  •     صنایع دارویی
  •     کالاها و مواد کاغذی

بسیار خب ما با در اختیار داشتن نوع کاربرد و موارد استفاده نوار نقاله می توانیم به سراغ ویژگی های مربوط به تسمه شیاری بپردازیم و تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله را بیش از پیش درک کنیم. در ادامه به همین دو ویژگی تسمه شیاری هم واهیم پرداخت.

در ادامه شما را به مقاله اختصاصی تسمه نقاله راهنمایی میکنیم.


 

تسمه شیاری

همان طور که در عنوان این مطلب ذکر شده است ما به دنبال شناخت تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله هستیم و ابتدا ضروری ست که در مورد هر دو نوع از انواع تسمه و مزایای آنها اطلاعاتی داشته باشیم.در این قسمت به صورت مختصر تنها به کاربرد های تسمه شیاری خواهیم پرداخت و در انتها برای علاقه مندان سعی لینک کامل مقاله را درج میکنیم.
کاربرد های تسمه شیاری جهت شناسایی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله:
از مزیت اینگونه تسمه ها می توان به عمر مفید بالای تسمه ، مقاومت در برابر فشار ، قابلیت استفاده از پشت و روی تسمه در به حرکت درآوردن اجزای مختلف موتور اشاره کرد . اینگونه تسمه ها جایگزین تسمه های سنتی شده و به طور قابل ملاحظه ای باعث کاهش هزینه ها شده . ارتفاع کوتاه این نوع تسمه باعث انعطاف پذیری بیشتر شده و امکان کارکردهای پر پیچ و خم را به آن می دهد (استفاده از پشت تسمه) . شماره گذاری تسمه های شیاری شامل تعداد شیارها و نوع شیارها و طول تسمه به میلیمتر می باشد.  بسیار خب حالا ما مزیت ها و به طور کلی ویژگی های مربوط به هر دو تسمه شیاری و نقاله را در اختیار داریم.به این ترتیب شناسایی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله ساده تر خواهد شد.برای دوستانی که به اطلاعات کامل تسمه شیاری علاقه مند هستند لینک مربوط به تسمه شیاری را در پایین قرار خواهیم داد.
مشاهده این مطلب»»ویژگی های تسمه شیاری چیست؟

تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله

در بررسی تفاوت تسمه شیاری با تسمه نقاله می توان به نوع کارکرد آنها اشاره کرد و اینکه متوجه شدیم تسمه شیاری جایگزین تسمه های سنتی شده در حالی که نوار نقاله به طور مداوم بر روی ماده ای که به روی آن می چرخد حلقه می زند. همچنین میتوان در بررسی تفاوت تسمه شیاری با نوار نقاله به ارتفاع کوتاه تسمه های شیاری اشاره نمود و همچنین به انعطاف پذیری بیشتر تسمه های شیاری نیز می توان به عنوان یکی دیگر از تفاوت های تسمه شیاری با نوار نقاله اشاره کرد.

 



:: برچسب‌ها: تسمه ,تسمه تایمینگ, تسمه نقاله ,تسمه تایم , تسمه شیاری ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

گوسفند افشار نژاد خالص ایرانی بیشتر بدانیم :

گوسفند افشار بهترین نژاد گوسفند ایرانی است که نژادی است گوشتی با رنگ بدن قهوه ای روشن تا تیره و بندرت سفید مشاهده می شود. میانگین وزن آن در قوچ بالغ 65/88 کیلوگرم و در میش بالغ 52/70 کیلوگرم می باشد.
پراکنش: گوسفند افشار در وسعتی قریب به 20000 کیلومتر مربع در بین استان زنجان و قسمتی از استانهای آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی و کردستان پراکنده است.
‌جمعیت: بالغ بر یک میلیون رأس می‌باشد.
رنگ: رنگ غالب در گوسفندان بالغ قهوه‌ای متمایل به قرمز یکدست، بدون لکه با دامنه تغییرات از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره متمایل به سیاه و به ندرت به رنگ سفید مشاهده می شود. رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌ای متمایل به سیاه بوده و به تدریج با افزایش ‌سن رنگ بدن روشن‌تر می‌گردد.

خصوصیات ظاهری گوسفند نژاد افشار :

 گوشها معمولا به صورت افتاده و بزرگ بوده، لیکن گوسفند افشار نیم گوش و بدون گوش نیز دیده می‌شود. قوچ و میش هر دو فاقد شاخ می‌باشند. روی بینی در قوچها اکثرأ انحنا وجود دارد و در میشها صاف یا دارای انحنای کمی است‌. گردن در میش ها دراز بوده و در قوچها قوی و ضخیم می‌باشد. دنبه در گوسفند افشار دو لپی بوده و به صورت سفره‌ای و پهن می‌باشد. گوسفند افشاری جزو گوسفندان سنگین ‌دنبه کشور محسوب می‌گردد. دنبه در این حیوان معمولا دارای شیب خاصی است که از ناحیه کمر حیوان شروع‌ می‌شود و حالت افتادگی را به دنبه می‌دهد.
دنبالچه دارای پشم، بدون ذخیره چربی بوده و برجستگی دنبالچه از نمای جانبی چندان قابل مشاهده نیست‌. دنبالچه ممکن است گاهی درازتر از دنبه باشد. گوسفند افشار جزو گوسفندان بلند قد محسوب می‌گردد و بیومتریهای انجام شده نشان می‌دهد که ارتفاع کمر دراین حیوان قدری بلندتر از ارتفاع جدوگاه می‌باشد و دست و پا از ظرافت خاصی برخوردار است که حیوان را قادر به ‌راه پیمایی در کوهستان و مناطق سنگلاخی می‌نماید. سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در این حیوان غالبأ پوشیده از پشم بوده، لیکن زیر گردن، زیر شکم، دست و پاو صورت فاقد پشم است و از موهای زبری که رنگ آنها تیره‌تر از رنگ پشم حیوان است پوشیده شده است‌. از نظر کمیت و کیفیت پشم در مقایسه با سایر گوسفندان بومی استان، متفاوت و از نظر ظرافت الیاف با گوسفندان مغانی، قزل و بختیاری مشابه بوده و دارای پشم ضخیمی می‌باشد که در صنعت قالی بافی استان زنجان از آن استفاده می‌کنند.

خصوصیات تولیدی گوسفند افشار : 

یانگین وزن تولد بره نر 4.35 کیلوگرم
میانگین وزن تولد بره ماده 4 کیلوگرم
میانگین وزن پایان شیرخوارگی بره نر 29.5 کیلوگرم
میانگین وزن پایان شیرخوارگی بره ماده 26.5 کیلوگرم
میانگین وزن شش ماهگی بره نر 41.24 کیلوگرم
میانگین وزن شش ماهگی بره ماده 38.7 کیلوگرم
میانگین وزن در قوچ بالغ 65/88 کیلوگرم و در میش بالغ 52/70 کیلوگرم می باشد.
میانگین وزن پشم سالانه تولیدی در بره نر 641 گرم
میانگین وزن پشم بره سالانه تولیدی در ماده 478 گرم

خصوصیات ژنتیکی گوسفند افشار :

دوقلو زایی گوسفند افشار

گوسفند افشار نژاد خالص ایرانی
2- سرعت رشد بالای این نژاد بطوریکه جزء اولین گروه گوسفندان گوشتی کشور و هم ردیف گوسفند بختیاری، گوسفند ماکویی و گوسفند مغانی قرار گرفته است.
3- تولید شیر خوب و پرچرب این گوسفند که باعث‌شده است جزء گوسفندان دو منظوره گوشتی شیری قرار بگیرد.
4- سازگاری و عادت پذیری آن با شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر.
5- قدرت راه پیمایی و کوه پیمایی خوب این نژاد بطوریکه قادر است فاصله 100 کیلو متری بین ییلاق و قشلاق رابه راحتی طی نماید.
6- بالا بودن نسبی دوقلو زایی این نژاد نسبت به سایر نژادهای گوسفند استان زنجان و کشور.
7- مقاومت گوسفند افشاری در مقابل امراض انگلی داخلی و خارجی.
8- بالا بودن ضریب تبدیل و داشتن بازده اقتصادی مطلوب.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تازه ها

ویژگی گوسفند افشار اصیل 

گوسفند افشاری

گوسفند افشاری یکی از بهترین نژاد گوسفند ایرانی است که نژادی است گوشتی با رنگ بدن قهوه ای روشن تا تیره و بندرت سفید مشاهده می شود. میانگین وزن آن در قوچ بالغ 65/88 کیلوگرم و در میش بالغ 52/70 کیلوگرم می باشد.
پراکنش: گوسفند افشاری در وسعتی قریب به 20000 کیلومتر مربع در بین استان زنجان و قسمتی از استانهای آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی و مرکز اصلاح نژاد قزوین(شهـــر شال)✓  است.
‌جمعیت: بالغ بر یک میلیون رأس می‌باشد.
رنگ: رنگ غالب در گوسفندان بالغ قهوه‌ای متمایل به قرمز یکدست، بدون لکه با دامنه تغییرات از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره متمایل به سیاه و به ندرت به رنگ سفید مشاهده می شود. رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌ای متمایل به سیاه بوده و به تدریج با افزایش ‌سن رنگ بدن روشن‌تر می‌گردد.
خصوصیات ظاهری: گوشها معمولا به صورت افتاده و بزرگ بوده، لیکن گوسفند افشاری نیم گوش و بدون گوش نیز دیده می‌شود. قوچ و میش هر دو فاقد شاخ می‌باشند. روی بینی در قوچها اکثرأ انحنا وجود دارد و در میشها صاف یا دارای انحنای کمی است‌. گردن در میش ها دراز بوده و در قوچها قوی و ضخیم می‌باشد. دنبه در گوسفند افشاری دو لپی بوده و به صورت سفره‌ای و پهن می‌باشد. گوسفند افشاری جزو گوسفندان سنگین ‌دنبه کشور محسوب می‌گردد. دنبه در این حیوان معمولا دارای شیب خاصی است که از ناحیه کمر حیوان شروع‌ می‌شود و حالت افتادگی را به دنبه می‌دهد.
دنبالچه دارای پشم، بدون ذخیره چربی بوده و برجستگی دنبالچه از نمای جانبی چندان قابل مشاهده نیست‌. دنبالچه ممکن است گاهی درازتر از دنبه باشد. گوسفند افشاری جزو گوسفندان بلند قد محسوب می‌گردد و بیومتریهای انجام شده نشان می‌دهد که ارتفاع کمر دراین حیوان قدری بلندتر از ارتفاع جدوگاه می‌باشد و دست و پا از ظرافت خاصی برخوردار است که حیوان را قادر به ‌راه پیمایی در کوهستان و مناطق سنگلاخی می‌نماید. سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در این حیوان غالبأ پوشیده از پشم بوده، لیکن زیر گردن، زیر شکم، دست و پاو صورت فاقد پشم است و از موهای زبری که رنگ آنها تیره‌تر از رنگ پشم حیوان است پوشیده شده است‌. از نظر کمیت و کیفیت پشم در مقایسه با سایر گوسفندان بومی استان، متفاوت و از نظر ظرافت الیاف با گوسفندان  شال. مغانی، قزل و بختیاری مشابه بوده و دارای پشم ضخیمی می‌باشد که در صنعت قالی بافی  از آن استفاده می‌کنند.
خصوصیات تولیدی:
میانگین وزن تولد بره نر 4.35 کیلوگرم
میانگین وزن تولد بره ماده 4 کیلوگرم
میانگین وزن پایان شیرخوارگی بره نر 29.5 کیلوگرم
میانگین وزن پایان شیرخوارگی بره ماده 26.5 کیلوگرم
میانگین وزن شش ماهگی بره نر 41.24 کیلوگرم
میانگین وزن شش ماهگی بره ماده 38.7 کیلوگرم
میانگین وزن در قوچ بالغ 65/88 کیلوگرم و در میش بالغ 52/70 کیلوگرم می باشد.
میانگین وزن پشم سالانه تولیدی در بره نر 641 گرم
میانگین وزن پشم بره سالانه تولیدی در ماده 478 گرم
خصوصیات ژنتیکی:
1- چند قلو زایی 
2- سرعت رشد بالای این نژاد بطوریکه جزء اولین گروه گوسفندان گوشتی کشور و هم ردیف گوسفند بختیاری، گوسفند ماکویی و گوسفند مغانی قرار گرفته است.
3- تولید شیر خوب و پرچرب این گوسفند که باعث‌شده است جزء گوسفندان دو منظوره گوشتی شیری قرار بگیرد.
4- سازگاری و عادت پذیری آن با شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر.
5- قدرت راه پیمایی و کوه پیمایی خوب این نژاد بطوریکه قادر است فاصله 100 کیلو متری بین ییلاق و قشلاق رابه راحتی طی نماید.
6- بالا بودن نسبی دو قلو زایی این نژاد بعد نژاد شـــــال
7- مقاومت گوسفند افشاری در مقابل امراض انگلی داخلی و خارجی.

8- بالا بودن ضریب تبدیل و داشتن بازده اقتصادی مطلوب.
ـــــــــــــــ
برای خرید نژاد افشار و شال اصلاح شده 
می توانید به کارشناس فروش رامین ذکریایی تماس حاصل فرمایید
قیمت مناسب دوقلوزایی بالا هدف ماست



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردين 1400 | نظرات ()